Stage - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Noëmi Claes - WaarBenJij.nu Stage - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Noëmi Claes - WaarBenJij.nu

Stage

Door: noemi

Blijf op de hoogte en volg Noëmi

16 Januari 2012 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Zo daar ben ik weer, eerste week stage achter de rug, vandaag begonnen aan de 2e week.

Eerste indruk, leuke school. Ziet er wel leuk uit, al die leerlingen in uniform, al zijn ze er ook heel goed in om te proberen om zich niet aan de kledingsvoorschriften te houden. Ik moet zeggen het is erg wennen om geen spijkerbroek aan te hebben, maar een nette broek en een colbertje. Ik heb nu 2 outfits dus in de loop van de tijd maar eens kijken of ik daar nog een outfit aan toe kan voegen. Ik loop stage bij een 1ste, 3e en 5e jaars klas.
Had vorige week na stage een idee voor schrijfvaardigheid wat mijn begeleider een erg leuk idee vind en dat ga ik in de komende 2 weken uitwerken en opzetten. Ik heb op facebook met een aantal klasgenoten van fontys contact gehad of ze met me willen samenwerken. Het idee is dat de leerlingen van mijn klas een presentatie gaan maken over nederland, of iets wat te maken heeft met nederland (onderwijs, eten, cultuur) en dat ze tegelijkertijd ook e-mail contact hebben met leerlingen van een nederlandse school. Ze kunnen in deze mail dan hun schrijfvaardigheid oefenen en om hulp vragen van nederlandse leerlingen. Moet nog een hoop regelen daarvoor en afspraken maken met degene die dit vanuit nederland gaat regelen, maar op facebook waren al een hoop positieve reacties daarop.

De lessen zijn heel anders als in nederland. Tot nu toe heb ik nog niet echt iets gezien van een methode en zijn ze voornamelijk bezig met kleine projecten om zo verschillende onderdelen van engels te leren/oefenen.

Buiten het vroege opstaan (6.30 ofzo) kijk ik uit naar de volgende dag stage. Moet nog wel veel regelen en ook nog duidelijkheid krijgen over wat ik kan doen als actieonderzoek, maar dat komt helemaal goed.

Tot snel allemaal!!!
Noëmi

  • 16 Januari 2012 - 20:56

    Kim:

    ha die Noëmi,
    Leuk om te lezen. Had je facebook oproep gezien en vond het een leuk idee. Volgens mij kan je alleen maar win-win situatie krijgen als Nederland en Schotland laat mailen met elkaar. Wil je het in Nederland via school regelen of persoonlijk met mensen die reageren op facebook? Ben benieuwd.
    Liefs mams

  • 16 Januari 2012 - 21:00

    Noëmi Claes:

    Een klasgenootje van mij die ergens in nederland stage loopt gaat het in nederland regelen. Dus eigenlijk doen wij met zn 2e het samen regelen, ik in schotland en zij in nederland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noëmi

Actief sinds 29 Mei 2011
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 16412

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 30 Mei 2012

Scotland

Landen bezocht: