Weer even in Nederland geweest! - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Noëmi Claes - WaarBenJij.nu Weer even in Nederland geweest! - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Noëmi Claes - WaarBenJij.nu

Weer even in Nederland geweest!

Door: noemi

Blijf op de hoogte en volg Noëmi

31 Maart 2012 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Het is alweer bijna een maand geleden dat ik iets gepost heb... De tijd vliegt om.

Eerst maar eens even een berichtje wat ik een paar weken geleden getypt had terwijl ik op het vliegveld in Edinburgh zat.

Ik kon niks op facebook of op kaarten zetten aangezien mijn zusje niet mocht weten dat ik naar Nederland zou komen.

Zoals sommige weten studeerd mijn zusje dit jaar af aan ROC Eindhoven opleiding artiest. Hiervoor heeft ze zelf een voorstelling in elkaar moeten zetten en moet ze die spelen. Al sinds ik wist dat ik voor een schooljaar naar Schotland zou gaan heeft ze me gevraagd of ik kom kijken en elke keer dat ik zei dat dit niet ging lukken vanwege mijn stage in Schotland keek ze erg bedroeft. Zelfs een paar weken geleden vroeg ze me nog of ik kwam kijken (sorry dat ik toen tegen je loog Danaë), maar ik zei natuurlijk nee ik heb stage ik kan niet zomaar weg. Ik weet al heel even dat ik naar Nederland kom om toch naar haar voorstelling te gaan kijken. Ik type dit gedeelte nu dan ook vanaf Edinburgh airport terwijl ik aan het wachten ben totdat bekend wordt vanaf welke gate ik ga vliegen. Ik ben enorm benieuwd naar haar reactie. Ik heb gister nog een berichtje op haar voicemail ingesproken om haar toi toi toi te wensen voor haar voorstellingen.

Ik wil iedereen die wist dat ik naar Nederland zou komen even heeel erg bedanken dat jullie zo goed jullie best hebben gedaan om dit een geheim te houden voor mijn zusje, moet voor jullie ook niet altijd makkelijk zijn geweest. Zeker niet voor mijn ouders die geregeld hebben wie mij komt ophalen enzo.

Zodra ik in Nederland ben ga ik dit posten en zal ik ook een stuk toevoegen hoe Danaë's reactie was. (dat is dus even mislukt) Mijn lieve huisgenootje heeft mij met de auto vanmorgen helemaal naar Edinburgh gebracht en komt mij ook zondagochtend de 25ste weer ophalen. Echt super lief!

Zoals je misschien wel gezien hebt op facebook ben ik de avond ervoor gezellig uit eten geweest met Kim, al was dit dus niet voor het gemak maar om ff dag te zeggen dat ik anderhalve week haar alleen in Schotland achter laat.

De rest van deze post type ik als ik in Nederland ben. (ook dat is niet gelukt) Ik ga nu nog even 20 minuutjes lezen en dan mijn gate zoeken. Om 5 uur Nederlandse tijd land ik op Weeze en dan nog een ritje in de auto naar huis en Danaë verrassen.

Dan nu de rest van het verhaal.

Alle mijn ouders (Papa, Lieske, Bientje en mama) waren bij ons thuis. Mama heeft me opgehaald van het vliegveld en onderweg hebben we aan Bientje laten weten dat we er bijna waren. Ze hebben toen Danaë naar de keuken gelokt zodat ze niet door het raam al kon zien dat ik eraan kwam. Mama ging als eerste naar binnen en daarna liep ik binnen. Toen ze mij zag viel ze eerst helemaal stil en daarna begon ze heel hard te huilen. Ze kon haar ogen niet geloven dat ik voor haar even terug was gekomen en het was niet in haar opgekomen dat er ook maar een hele kleine kans was dat ik toch even langs zou komen.

Later die avond nadat ze op facebook gepost had dat ik er weer was en hoe blij ze daarmee was kreeg ze van verschillende mensen te horen dat ze dat al wisten en toen was ze wel erg benieuwd naar wie het nou allemaal wisten. Nou Daan, bijna iedereen wist het behalve jij. :D

De voorstelling was super gaaf en ik ben echt heel blij dat ik daarvoor even op en neer ben geweest, zeker ook om de reactie van mijn zusje! Ze heeft voor haar voorstelling gewoon 114 van de 120 punten gekregen (95%)

De anderehalve week die ik in Nederland ben geweest waren super! Door het lekkere weer heb ik heerlijk kunnen motorrijden en gezellig met familie en vrienden kunnen bijkletsen.

Op donderdagavond was ik samen met Lieske en Kyona naar het ROC geweest om te gaan kijken naar de openavond van de kappersopleiding aangezien Kyona daar naartoe wil. Op de school werd ik aangezien als mogelijk aankomend leerling... Blijkbaar zie ik er dus nogsteeds erg jong uit :P

Nu ben ik alweer een weekje in Glasgow en heb ik alweer een week stage achter de rug. Op stage gaat het ook super goed en ik heb het daar nogsteeds heel erg naar mijn zin.

Gister ben ik samen met Kim en Souria (collega van kim) op stap geweest. Lekkere old school music! Vanavond nog lekker een filmpje kijken met zn tweeen.
De komende 2 weken hebben we hier paasvakantie en ik zal dus hard gaan werken aan mijn actieonderzoek en het leren voor mijn tentamens. Maar ik heb ook al een paar dingen die ik graag zou willen doen. Zo zit er in het centrum van Glasgow een Modern Art museum en daar wil ik een dagje heen gaan. En ik ben van plan nog een paar toeristische dingen te gaan doen.

Dit was het weer voor nu en ik ga er deze keer aan denken om iets vaker jullie allemaal op de hoogte te houden!

Nog 2 maandjes en dan ben ik weer terug in Nederland, dus nog even heel hard knallen hier op stage en voor mijn actieonderzoek en dan ben ik klaar voor de tentamens in juni!

Tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noëmi

Actief sinds 29 Mei 2011
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 16403

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 30 Mei 2012

Scotland

Landen bezocht: