1e semester bijna voorbij - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Noëmi Claes - WaarBenJij.nu 1e semester bijna voorbij - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Noëmi Claes - WaarBenJij.nu

1e semester bijna voorbij

Door: noemi

Blijf op de hoogte en volg Noëmi

09 December 2011 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Zo tussen al het studeren en essay schrijven, uitrusten van het studeren en essay schrijven, rondwandelen door glasgow, hangen met vrienden en cadeautjes kopen toch nog even een misschien wel laatste berichtje vanuit schotland voor dit jaar.

Zoals ik al opsomde, studeren en essay schrijven. Dinsdag avond om 6.30pm (dus half 8 bij jullie thuis) heb ik mijn examen van popular music studies. Zoals jullie weten heb ik mijn essay daarvan heel goed gemaakt waardoor ik eigenlijk al niet meer kan zakken voor dit vak, maar ik wil toch kijken of ik een goed punt voor het vak kan krijgen en omdat het zo interessant is vind ik het helemaal niet zo heel erg om er veel over te lezen. Mijn presentatie over 'how dutch is dutch music' ging ook erg goed. Mocht je hem willen zien stuur me een mailtje en ik stuur je de powerpoint...
Essay schrijven; tja voor de vakken die ik bij de lerarenopleiding basisonderwijs heb gevolgd moeten we een essay schrijven om aan te tonen dat we competent zijn in het lesgeven van een bepaald vak. Mijn essay is dus gefocust op Engels en een beetje op Art & design. Deze essay moet af zijn 5 januari, maar aangezien ik verwacht dat kerst, oud & nieuw en familie en vrienden al mijn tijd gaan opeisen deze vakantie heb ik besloten dat ik mijn essay 17 december af moet hebben en dat betekend dus dat ik nog net iets meer als een week heb. Maar dat komt helemaal goed, ik zit nu op ongeveer 2500 woorden en ik moet er 4000 hebben (10% meer of minder mag ook) dus dat komt helemaal goed.

rondwandelen door glasgow en cadeautjes shoppen kan ik samen voegen aangezien ik voornamelijk door glagow heb gewandeld op zoek naar cadeautjes. Jajaja, danaë, amy, laya, kyona, mam, lieske, bientje, pap, bas en kelly ik heb voor jullie allemaal een cadeautje en ja je krijgt hem deze vakantie. het cadeautje is voor je verjaardag ook al is dat voor sommige (laya bijvoorbeeld pas in augustus) heel ver weg, maar ik vond het leuk om een cadeautje uit glasgow mee te nemen voor jullie en nu kan ik zorgen dat ik ruimte heb in mijn koffer en in mei gaat dat niet. Dus verjaardagscadeautjes komen eraan!!!!
Ik heb nu dus wel spierpijn van het dragen van plastic tassen waar alle cadeautjes in zaten voor een heleboel uur, (al de 2e dag dat ik spierpijn heb, au!) en 20m inpakpapier gekocht (jaja 20 meter en waarom? ze hadden of 3 meter of 10 meter en de 2e was gratis en even duur dus toen had ik zoiets van ja dan maar waar voor me geld en 20m inpakpapier) nog kerst inpakpapier ook, dus na kerst heb je er gewoon helemaal niks meer aan...
maar alle cadeautjes zijn ingepakt en staan klaar om mee naar nederland te komen!!! (oh papa jou cadeautje is een kleinigheidje aangezien jij je echte verjaardagscadeautje wel al gehad hebt :P)

oh en voor degene die het nog niet gehoord hebben... ik heb al sneeuw gehad!!!! alles was wit en ik ben meteen naar buiten gerend om lekker in de sneeuw te staan. De sneeuw begon net iets voor 12 uur snachts en 10 minuten later was er een heel groot sneeuwballen gevecht op de straat tussen mijn studentengebouw en het andere studentengebouw aan de overkant van de straat, zag er wel leuk uit. (zie foto's voor een indruk van de eerste sneeuw in glasgow!!)

En dan nu... wanneer komt ze terug? 18 december om 11 uur land ik op schiphol als het goed is... Ons pap en lieske komen me ophalen!!! Ik ben de 2 weken in principe bij ons pap thuis, al ga ik ook af en toe en dag naar ons mam toe! En dan is het weer even 2 weekjes nederland want 3 januari vlieg ik weer terug naar glasgow en dan kom ik pas weer 30 mei terug!

Voor iedereen die dit leest, maar die ik niet zie met kerts! Vrolijke kerst en een gelukkig nieuwjaar! En iedereen is welkom om me te komen bezoeken in Glasgow of in de 2 weken dat ik weer thuis ben (wel even laten weten graag!)

  • 12 December 2011 - 09:05

    Bien:

    Hei Noemi, leuk om weer een berichtje te lezenen 18 dec komt nu wel heel snel dichterbij :-) !
    Ben benieuwd naar de glasgow kadootjes !!!

  • 12 December 2011 - 13:35

    Noëmi Claes:

    Hey bientje,

    Leuk een reactie van je te lezen. Het komt inderdaad wel snel dichterbij. nog 6 daagjes en dan ben ik weer even 2 weekjes in nederland :D
    (1 van de cadeautjes op de foto is voor jou :P)
    xx

  • 13 December 2011 - 09:54

    Kim:

    Ha die Noëmi, wat later dan normaal maar nu toch je verslag gelezen. Je had weer veel te vertellen. Leuk dat sneeuwballen gevecht met het gebouw aan de overkant. Dat is toch het gebouw waar Kim straks ook komt te wonen?
    Hier nu heel slecht weer, stormt veel en af en toe flinke regenbuien. Maar nog geen sneeuw. Geloof niet echt dat we nog een witte kerst krijgen.
    Hier aardig druk met workshops, deze week 5.
    Tot heel snel en dan knuffel ik je helemaal plat om in te halen wat we aan knuffels gemist hebben :-)
    Liefs mams en goede vlucht.

  • 13 December 2011 - 10:07

    Noëmi Claes:

    Hey mam,
    nee het was de studentenflat van de uni aan de overkant waar een sneeuwballen gevecht mee werd gehouden. Op de eerste en 2e foto bij die grijze auto zie je een lichtje branden, dat is de voordeur van kim's flat, gemaakt vanuit mijn flat deur. Dus lekker dichtbij.

    Wij hebben hier ook al geen sneeuw meer, gewoon regen :(

    Niet plat graag haha...

    Dankjewel!!
    Noëmi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noëmi

Actief sinds 29 Mei 2011
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 16413

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 30 Mei 2012

Scotland

Landen bezocht: