Noemi waarbenjij - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Noëmi Claes - WaarBenJij.nu Noemi waarbenjij - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Noëmi Claes - WaarBenJij.nu

Noemi waarbenjij

Door: noemi

Blijf op de hoogte en volg Noëmi

15 November 2011 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Goh... slecht van mij, jullie moeten allemaal wel denken. noemi waar ben jij.. Toch een toepasselijke site :)

Maar ik heb het antwoord. Ik ben hier!!!! Jaja nogsteeds veilig in Glasgow.

Pff.. weet niet waar ik moet beginnen, voel me echt schuldig dat ik al zolang niets gepost heb voor jullie....

Okay, essay stress. Een aantal weken geleden moest ik een essay schrijven, degene die mij op facebook hebben, hebben mijn stress daarover wel gezien denk ik. 2000 woorden... Pfff de langste essay die ik ooit geschreven had was 1000 woorden en daarbij ging het niet eens om de inhoud maar om het schrijven. Dus ja, ik naar de bibliotheek, helemaal verbaasd van de bibliotheek. (ik wil ook zo'n bibliotheek in nederland) 12 verdiepingen, elke verdieping is weet ik veel hoeveel vierkante meter echt HEEEEL GROOT. Dus ik daar lekker rondsnuffelen voor boeken die bij mijn essay onderwerp paste, kwam thuis met 10 boeken (meer paste er niet in mijn rugzak...) Na heel veel lezen en gestress en angst om te beginnen, toch mijn essay geschreven en vandaag mijn punt terug gekregen... Ik heb een A5.. En nee dat is niet het papierformaat (kan je je voorstellen een essay van 2000 woorden op A5 formaat, dat is een kunst opzich als je dat lukt en al helemaal als je dat kan lezen.)
Maar terug naar het punt. Ik heb mijn flatgenootje gevraagd om even een inschatting te maken waar zij een A5 zou plaatsen op een schaal van 1 tot 10 waarbij 10 het hoogste is. Ze dacht een 8,5... Nou daar ben ik blij mee :D (kan ik mijn writing punt omhoog halen door dit essay?)
Ze heeft voor mij ook even uitgerekend dat met de waarde van dit punt (60% van het eindpunt, 35% examen en 5% presentatie) ik op 49% uitkom wat hier in Schotland dus blijkbaar gehaald betekend... Dus theoretisch gezien hoef ik voor de presentatie en het examen niets te halen... Dit haalt een hoop druk van me af. Heb nu weer zin om te beginnen aan mijn presentatie en lezen voor mijn examen in plaats van te stressen dat ik een heel hoog punt moet halen.

(als je mijn essay wilt lezen, stuur me even een mailtje of laat je email adres achter dan stuur ik hem je even door)
Oh bijna vergeten, wat is mijn essay onderwerp: To what extent are subcultures defined by the music they are associated with?

Okay, next!
(jaja een hoop in te halen, dus neem de tijd om dit te lezen...)

Specialisms...
Voor mijn vakken bij basisonderwijs moetsen we 1 vak kiezen waar we minder goed in zijn en 1 vak kiezen waar we goed in zijn. Aangezien Engels niet mijn eerste taal is, heb ik maar voor Engels gekozen als ontwikkelings vak. Wat achteraf bleek dat dat niet helemaal nodig was geweest aangezien ik veel meer van de grammatica en zinsbouw weet dan de meeste in mijn klas. Maar ondanks dat toch super leuke lessen gehad. Aan het einde moest iedereen een presentatie geven waarin ze een thema kozen en daaraan een Engelse les gekozen. Mijn thema was Sinterklaas en hoe ik daarbij grammatica kon aanleren aan de hand van leesteksten over sinterklaas. Ze vond het heel interessant en vooral ook leuk om te zien hoe de geschiedenis van de kerstman eigenlijk voort komt uit onze sinterklaas traditie.

Dan mijn sterkte vak. Art & Design. Echt super leuk vak, heb pas 2 lessen gehad, maar heb echt heel erg zin in mijn andere lessen :)
Ik zal de dingen die ik gemaakt heb tot nu toe toevoegen. Ze zijn niet af, maar dat komt omdat we verschillende technieken hebben geprobeerd. 1. fine liner, 2. verschillende tinten papier gescheurd en op geplakt, 3. verschillende kleuren papier gescheurd en opgeplakt, 4. pastel krijt, 5. waterverf.
alle werken draaien om het thema portret en ik zit dus elke les 2 uur in een spiegel naar mijzelf te kijken om me na te tekenen/schilderen. Het eindwerk dat we gaan maken is op A3 papier (ja deze keer wel papier en geen cijfer :P) en dit moet ook een portret zijn. We mogen helemaal zelf kiezen welke technieken we gebruiken zolang het maar een portret is en we er karakter eigenschappen of dingen die we belangrijk vinden en waarderen aan toevoegen. De volgende keer dat ik een berichtje plaats heb ik waarschijnlijk de foto's daar wel van, dus dan zie je het.
Het mooie van Art & Design is dat ik dit ook met de Engels les kan doen. Niet alles, zoals technieken uitproberen enzo misschien niet, maar wel andere aspecten van Art & design zijn heel goed te combineren met Engels, wat het voor leerlingen misschien een stuk leuker maakt om Engels te leren...

Okay en dan het langste stuk van allemaal!!! Kelly in Glasgow!!!!

Kelly had nog nooit gevlogen en is gewoon in haar eentje met het vliegtuig naar Glasgow gekomen om mij op te zoeken :D leuk he!
Een snelle blik door kelly's verblijf:
Woensdag avond kelly wezen ophalen op het vliegveld, naar mij thuis en daarna gezellig met het waterpolo en zwemteam op stap!
Donderdag wilde we uitslapen, maar ik moets om half 10 op school zijn voor mijn presentatie, daarna lekker wezen shoppen en 's avonds op stap!
Vrijdag hebben we helemaal niks gedaan, behalve 's avonds naar de bioscoop geweest om Immortals te zien (AANRADER!!! ZEKER KIJKEN!!!)
Zaterdag, heeeel vroeg opstaan om de trein te pakken naar Edinburgh, daar hebben we een lekker ontbijtje gehad en toen naar Edinburgh kasteel geweest. Heel veel museums daar en daarna nog een beetje de stad verkennen, op tijd weer naar huis. Een heerlijke kebab besteld (al zijn we er wel achter dat een large, ook als je heel erg honger hebt, wel heeeeel veel is hier...) En 's avonds weer op stap.
Zondag lekker thuis rondgehangen, gekletst en filmpjes gekeken. Samen gekookt en nog meer gekletst, de planning was om een beetje op tijd te gaan slapen, maar dat mislukte een beetje...
Maandag, kelly had om half 6 's ochtends de taxi naar het vliegveld en laat mij weer alleen achter :(

Maaaaaar!!! Het waren een paar super dagen!!!!

Eeeennnnnnnnnnn.... Voor iedereen die mij begint te missen (wat ik me niet helemaal kan voorstellen, toch lekker rustig zo zonder mij daar :P)

Nog iets meer als een maandje en dan ben ik weer (eventjes) terug in nederland. 18 december om 11 uur land ik op Schiphol!!!!!!!

ZO... dat was hem weer.... Ik ga mijn best doen om het volgende berichtje wat sneller te posten!!!

• 16 November 2011 - 08:30

Danae:

Hee zussie!

Dat was inderdaad wel echt weer een eeuwigheid geleden! :o Ach gelukkig weet ik dat het goed met je gaat!

Wat leuk al die tekeningen en dat je daar weer mee bezig bent! :-)

Hier gaat het ook goed, mama heeft het best druk met t atelier.. Elke week heeft ze workshops dus dat gaat lekker. Ik ben enorm druk met mijn afstudeervoorstelling.. (vind t nog steeds heel jammer dat je m niet kan gaan zien!:( ) Maar dat gaat ook wel goed, nog een aantal keer het script doorlezen en dan aan het tekstleren slaan :p

Zussie ik ben blij dat je toch ff terug komt met kerst :-)

Ohw en heb je mijn knuffel ontvangen? Kelly zou je m geven (a)

Kus!

• 16 November 2011 - 16:41

Kim:

Ha schat, heerlijk om weer wat van je te lezen. Had je natuurlijk gisteren nog aan de telefoon maar toch.
    fijn dat het met Kelly zo gezellig is geweest, en is het haar goed bevallen om te vliegen? Had ze echt pepernoten mee??? Zijn ze al op?
    Vind je tekenwerk erg leuk, vooral die met dat blauw (een na laatste in de rij) leuk om te lezen dat je daar weer mee bent begonnen.
    Liefs Mams