Eerste keer fietsen in Glasgow overleeft! - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Noëmi Claes - WaarBenJij.nu Eerste keer fietsen in Glasgow overleeft! - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Noëmi Claes - WaarBenJij.nu

Eerste keer fietsen in Glasgow overleeft!

Door: noemi

Blijf op de hoogte en volg Noëmi

27 Oktober 2011 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Zooooo daar ben ik weer... Het is alweer fftjes geleden dat ik de laatste keer iets van mij heb laten horen.

Gister ben ik naar mijn toekomstige stageschool geweest. Alle leerlingen in een uniform, heeft wel iets vind ik. Daar heb ik dus een gesprek gehad met het afdelingshoofd van Engels en Communicatie ofzoiets. Als het goed is kan ik mijn actieonderzoek focussen op een aantal leerlingen waarvan Engels hun 2e taal is en die dus ook erg veel moeite hebben om bij te blijven met alle andere vakken. Hij gaat voor mij een rooster maken met klassen enzo. Een aantal lessen bij klassen waar veel leerlingen problemen of moeite hebben met Engels en een aantal klassen literatuur. Volgende week weet ik als het goed is meer.

Dan nu ander belangrijk nieuws, waarschijnlijk zat je hier al op te wachten naar aanleiding van de titel. Ik heb een fiets gekocht vandaag. 40pond met fietspomp erbij. Ik zal een foto uploaden. Het is een paarse mountainbike, had eigenlijk niet zo heel veel keus in kleur of fiets want er waren gewoon maar heel weinig "goedkope" fietsen te vinden op internet. Tweedehands fietsen is niet zo'n grote markt voor hier ofzo.. Mmm wat raar... Nja ik dus naar Argos (soort wehkamp achtig iets, maar dan een die ook een gewone winkel heeft) mja.. sta je daar met je fiets, zonder slot want die ga je daar kopen. Hoe regel je dat... Nja ik dus daar wachten komt er een man aanlopen die daar naar binnen wil helemaal netjes in pak enzo. Ik heel vriendelijk, meneer zou je een medewerker van argos kunnen vragen om even hier te komen? dus hij voor mij iemand gehaald. Mocht ik mijn fiets in de winkel parkeren :D jammer dat ik daar geen foto van gemaakt heb... Ik mijn slot gekocht en dan he... De eerste keer fietsen... En aan de linkerkant (wat overigens goed ging) alleen was in het begin ff vergeten dat je dus ook helemaal links moet fietsen en niet aan de rechterkant van de linkse baan... auto's gaan dan toeteren enzo... vinden ze niet zo leuk blijkbaar als ze je niet kunnen inhalen :) ben wel blij dat het een moutainbike is, kan dus lekker terugschakelen om de bergjes op en dan heel hard naar beneden :D

Uhm... als laatste nog iets, ik ga vanavond met mijn Calum, Georgina en Carmanah uit eten bij Jamie Oliver's restaurant :) Calum was jarig afgelopen zondag dus we gaan even met zn alle gezellig wat eten.

Zooo dat was het weer, nog 2 weekjes en dan komt kelly hier langs!! En dan krijg ik PEPERNOTEN!!!!!!! YEAH :D (kan ik natuurlijk niet missen he, ook al zit ik in schotland)

  • 28 Oktober 2011 - 08:49

    Kim Verhoeff:

    Ha lieverd, heerlijk weer wat van je te lezen. En wel een gave fiets hoor, ziet er in ieder geval op de foto goed uit en als hij lekker fietst dan is het toch prima. Dat jij nog eens blij zou zijn om een fiets te hebben hahaaha. Maar fietsen is beter dan lopen geloof ik :-)
    Leuk dat je al bezig bent met voorbereiden stage. Wat ga je daar dan precies doen met die kinderen die engels als 2de taal hebben want dat had ik niet helemaal begrepen uit je tekst.
    Ik ga vanmiddag weer een middagje helpen op het vogelverschrikkersfestival. Kinderen kunnen tegen betaling van 2 muntjes (is gelijk aan 2 euro) bloem vilten of koord armbandje. Maandag waren er toch een hoop geweest. Ze kunnen ook nog andere dingen doen voor 2 muntjes en ook dingen voor noppes maar het was gezellig druk. Weer is goed dus wie weet is het weer zo gezellig druk dat ik niet eens de kans heb om mijn drinken op te drinken of naar het toilet te gaan.
    wanneer komt Kelly precies?
    Have fun en knuffels van ons

  • 28 Oktober 2011 - 11:41

    Daphne:

    Hey Noemi!!!
    Vette bike!!!! Haha Lovely Haha.
    But how is life there? Bevalt het een beetje.
    Do you miss us? Hahaha
    Geweldig!
    Veel Liefs uit Holland haha

  • 28 Oktober 2011 - 12:03

    Noëmi Claes:

    Hey mam,
    Dat weet ik nog niet precies wat ik daarmee ga doen. hij neemt contact op met een binneschoolse instantie shizzle die die leerlingen nu ook helpt of er bepaalde onderdelen zijn van engels waar ze moeite mee hebben om de kinderens niveau omhoog te krijgen en daar ga ik dan mijn onderzoek voor doen en kijken of ik een betere manier kan vinden om dat onderdeel van engels aan te leren.
    veel plezier met vilten.

    xx

  • 28 Oktober 2011 - 12:05

    Noëmi Claes:

    Hey daphne,

    ja gaaf he :D ben blij met me fiets, nooit gedacht dat ik nog eens blij zou zijn met een fiets... ik haat fietsen, maar okay, heuveltjes naar beneden zijn dan wel weer vet hier :D.

    Het bevalt me hier heel goed, zie er totaal niet tegenop dat ik hier nog tot eind mei moet zitten :)

    heb zin om weer met jullie op stap te gaan :) hoe is het met jou trouwens?? krijg ik binnekort foto's te zien???

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noëmi

Actief sinds 29 Mei 2011
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 16408

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 30 Mei 2012

Scotland

Landen bezocht: