Wat!?!?! De trein is op tijd? - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Noëmi Claes - WaarBenJij.nu Wat!?!?! De trein is op tijd? - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Noëmi Claes - WaarBenJij.nu

Wat!?!?! De trein is op tijd?

Door: noemi

Blijf op de hoogte en volg Noëmi

10 Oktober 2011 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Zo... daar ben ik weer.

De tijd gaat snel als je het naar je zin hebt zeggen ze wel eens... Ik wist niet dat het alweer 10 dagen geleden is geweest dat ik iets gepost heb. Jullie moeten allemaal wel denken, wat is die aan het doen?...

Nou daar gaan we...

Studeren
Uni is erg leuk en bevalt me goed, ik merk wel dat studenten hier wat harder moeten werken en er wat strenger met alles omgegaan wordt. Verder is het een gezellige groep. Ik moet wel zeggen, bedankt Kevin. (vorig jaar was hij in Nederland voor zijn stage, en nu heeft hij mij mooi wegwijs gemaakt bij zijn uni)
Het enige vak wat ik een heel stuk minder vind is Religious Education, mja degene die mij een beetje kennen hadden denk ik ook niet anders verwacht. Een van de leukste en interessantste vakken vind ik Health & Well being. Hierin gaat het over allerlei onderwerpen die tegenwoordig heel belangrijk zijn. Zo ging de les van vandaag over overgewicht en obesitas en hoe je als docent (wel gebasseerd op basisonderwijs) een handje kan helpen om dit te voorkomen. Andere onderwerpen zijn beter te gebruiken voor mij, zoals de les die ging over pesten.

Ik volgde in eerste instantie ook een vak over een stukje geschiedenis (kruistochten) dit was interessant, maar ik kwam erachter dat het een lessenserie van 2 semesters was en ik ben maar 1 semester op de uni. Dus dit heb ik moeten wisselen, door mijn andere lessenpakket had ik niet zo heel veel keuzes meer en heb ik gekozen voor Popular music studies. Dit heeft niet zo heel veel te maken met mijn opleiding, maar het is een heleboel lezen en ik moet een presentatie geven en een essay van 2,000 woorden schrijven. Dus ik ga mijn presentatie skills en schrijfvaardigheid skills wel goed gebruiken.

Ouderfiguren
Ja hoor, de eerste mensen die mij op kwamen zoeken in Glasgow was mijn vaderfiguur, moederfiguur nummer 3 en Frank. Afgelopen woensdag kwamen ze als verzopenkatjes van hun motor afgedruipt in Glasgow. Helaas had het weer van de UK besloten om ze even schoon te spoelen voor ze Glasgow binnen kwamen. Donderdag zijn we een stukje gaan wandelen en hebben ze de subway uitgeprobeerd en lekker 's avonds wat drinken.
Oh dat was nog grappig, toen we wat wilde gaan eten gingen we naar een kebab tentje. Maar daar waren 2 deuren (heette verder hetzelfde) maar door de ene deur kwam je in een gedeelte waar je kon zitten en bestllen en bij het andere kwam je gewoon om af te halen. Dus wij naar het gedeelte waar je kan zitten (toch wel handig om te zitten als je wat wilt eten). We hadden allemaal besloten dat we doner kebab met friet wilde hebben. Dus wij krijgen die kaart, bekijken hem en zien het er niet op staan. Ik sta op, pak de kaart van de afhaal en vind daar de doner kebab met friet. Ik vraag heel vriendelijk of we aub kebab met friet mogen hebben zegtie dat we dan ernaast moeten zijn... het stuk van de tafels en het stuk van de afhaal (MET DEZELFDE NAAM) had een afscheiding tot ongeveer je middel ertussen staan. Het zit gedeelte was op 1 klein tafeltje volledig leeg, maar toch wilde hij ons geen kebab met friet geven. Hij bleef erop staan dat we ernaast moesten zijn daarvoor. Dus we zijn opgestaan en gezegd dat we dan ernaast wel gaan. De man die ons vertelde dat we bij de afhaal moesten zijn, liep achter de afscheiding om en ging achter de afhaal bar staan... Hoezo zelfde plek, zelfde personeel, maar het is wel een andere plek zegtie :S....We zijn de deur voorbij gelopen en bij de kebab ernaast (met een andere naam) een heerlijke doner kebab met friet gegeten...

Motoren
Zoals ik al zei kwamen mijn ouderfiguren naar Glasgow. Ze kwamen natuurlijk niet zomaar met de kans op regen op de motor. Nee er was een motor treffen van Excalibur England in Matlock. Vrijdag ochtend zijn we aangereden en rond een uurtje of 4 waren we dan eindelijk in Matlock. Her en der nog wel wat regen gevangen, maar gelukkig niet zoveel als dat hun woensdag hadden gevangen. Daar waren ook nog een aantal andere leden van Excalibur Nederland. Het was een leuk feestje en leuk om iedereen weer gezien te hebben... Natuurlijk moest ik ook weer terug naar Schotland en je raad het al, daar gingen ze me niet heen brengen... Maar geen probleem, dan testen we toch gewoon een keer het openbaar vervoer van de UK uit?

Ze hebben hier verschillende trein maatschappijen, maar op 1 of andere manier lukt ze hier wat in nederland de NS niet lukt. Op tijd rijden.

Ik had om 15.19 de trein en was om 20.01 in Glasgow. Dit was helemaal volgens planning. Ik heb 2x moeten overstappen. De 1e keer dat ik overstapte stond de trein al te wachten (20 minuten voor vertrek) ofwel NS misschien moet je MEER treinen gebruiken, zodat niet alles beinvloed wordt door die ene trein die te laat komt... Mja het was een lange reis, maar gelukkig kwamen alle treinen optijd en was het gemakkelijk te vinden waar ik moest zijn voor de volgende trein. De kaartjes had Henk (iemand van Excalibur England) al vooraf voor mij gekocht, dus ook daar geen gerotzooi mee. :)

Zo nu ga ik eens eten koken, want daar is het wel tijd voor! Vandaag staat op het menu, kipcordonbleu met komkommer en aardappelkroketjes (eens kijken of je aardappelkroketjes in de pan kan bakken)

  • 10 Oktober 2011 - 19:11

    Kim Verhoeff:

    Ha die Noëmi,
    Fijn weer verhaal te lezen van je. Had vanmiddag papa ook al gesproken en was hun toch goed bevallen, ondanks de douche onderweg. En jij hebt het ook naar je zin gehad met die "ouderfiguren" zoals jij ze zo mooi noemt.
    En streng op school, dat is ook een nieuwe ervaring maar niks mis mee toch?
    Treinen die netjes op tijd rijden, kunnen ze hier wat van leren volgens mij. Geniet er maar van :-)
    Dikke knuffel mams

  • 10 Oktober 2011 - 19:22

    Noëmi Claes:

    Heey moederfiguur,

    Ja volgens mij wel. Ouderfiguren, ik ben een dochterfiguur :P... vink sowieso beter klinken dan papa, stiefmama ofzo... dus dan maar ouderfiguren, wanneer je het over 1 van de 2 hebt is het vaderfiguur of moederfiguur.

    Streng, nja wat te laat komen enzo valt wel mee. Lopen mensen tot een half uur te laat nog de klas in en er wordt niks van gezegd...

    En treinen, ja daar kunnen ze zeker nog iets van leren... Zoals ik al zei, gewoon meerdere treinen...

    Groetjes dochterfiguur

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noëmi

Actief sinds 29 Mei 2011
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 16411

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 30 Mei 2012

Scotland

Landen bezocht: