Eerste schooldag... - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Noëmi Claes - WaarBenJij.nu Eerste schooldag... - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Noëmi Claes - WaarBenJij.nu

Eerste schooldag...

Door: noemi

Blijf op de hoogte en volg Noëmi

19 September 2011 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Zoooo dat was mijn eerste schooldag...
Les begon om 10 uur (of nja een introductie), om 11 uur startte de echte lessen :) Social studies, science en maths. Het is weer even wennen aan deze vakken aangezien ik sommige het laatst op middelbare school heb gehad (minimaal 6 jaar geleden) of anders op onderwijsassistent (minimaal 3 jaar geleden). Maar het komt allemaal wel goed.

Beetje gestrest voor morgen. Ze hebben voor morgen namelijk alle 4e jaars in 6 kleinere groepen (groepen zijn gemiddeld nogsteesd 23 studenten) geplaatst om verschillende vakken in een kleinere setting te houden. Alleen ben ik nog niet in een groep geplaatst... groep 1 t/m 4 hebben EA (expressive arts) en groep 5 en 6 hebben science en maths. Ik denk dat ik dus maar aansluit bij 1 van de 4 groepen 1 t/m 4 aangezien de kans het grootst is dat ik in 1 van die groepen zit dan in de andere 2... Mja misschien krijg ik morgen nog voor 9 uur een mailtje met in welke groep ik daadwerkelijk zit...

Zo meteen de eerste waterpolo training :) 9.30 tot 10.30 (wel laat...hopelijk moet er nog iemand anders deze kant uit en hoef ik niet alleen te lopen, tis maar 10 minuten lopen dus valt wel mee)

Ik upload even 3 foto's. 1tje is van mij met 2 van mijn huisgenootjes... Georgina (ook wel george genoemd door ons voor het gemak :P) en de ander is Calum. De volgende foto is van mijn prikbord. IK heb vandaag mijn foto's op kunnen halen en heb meteen mijn hele prikbord zo ongeveer vol gehangen met foto's van familie en vrienden :) en de laatste foto is van mijn 3 fotolijstjes (was moeilijk om 3 foto's uit te zoeken daarvoor.... al mijn ouders, ik vraag jullie om een leuke foto van jullie 4 samen te maken zodat ik de foto van papa op mijn prikbord kan hangen en de foto van jullie 4 in het lijstje kan doen)

Zo dat was het wel ongeveer weer... Oh w8. ik hoef geen examen te doen om mijn vakken af te sluiten, maar een presentatie en een essay van 4000 woorden.... 4000?!?!?!?!? Nog nooit een essay langer dan 1500 woorden geschreven... Nja we zullen zien, moet goed komen denk ik zo.

Tot snel weer allemaal!!!!

  • 19 September 2011 - 19:18

    Danaë:

    Hee zussie!

    Wat leuk om weer wat te lezen van je! :-) Wat een super leuke fotolijstjes trouwens! Echt heel cute! En ziet er leuk uit hoor dat prikbord van je!

    Ik ben vandaag hard aan het werk geweest voor mijn afstudeervoorstelling. Twee films gekeken van Bridget Jones Diary, en daar ook de scripts van weten te bemachtigen. Is wel een leuk verhaal dus misschien dat dat iets is voor mijn eigen productie. Wordt alleen een hoop vertalen haha! Dus daar zal ik je hulp misschien nog wel bij nodig hebben! (A)

    Verder is het hier wel prima, afgelopen weekend bij papa geweest. Zij waren naar excalibur dus ik had beloofd om daar te slapen zodat de kindjes niet alleen waren. Was weer gezellig, heel lang geleden, dat wel maar was super leuk! Afgelopen zondag heb ik gewerkt voor de vader van liza, suikerspinnen & popcorn gemaakt op een soort van verenigingsfeestje. Was wel heel erg leuk.

    Nou dikke knuffel & kus van je lieve zusje!!

  • 20 September 2011 - 07:45

    Kim Verhoeff:

    ha meis, leuk weer wat te lezen, had je al een mail gestuurd ook over hoe je eerste schooldag was verlopen.
    Hier lekker druk, mijn eerste dag les heb ik je al via mail gstuurd dus zal ik je nu besparen. Hier nu een paar dagen redelijk droog dus ik ga aan het buitenschilderwerk. Het atelier en een raam van de uitbouw moeten nog gedaan. Grondverf zondag gedaan dus nu aan de slag met de rest.
    toi toi met de volgende lessen, allemaal best spannend zo die nieuwe dingen en op andere manieren dan je gewend was natuurlijk. En een essay van 4000 woorden klinkt wel heel veel. Hoeveel pagina's zijn dat als je gewone tekst gebruikt? Ik heb geen idee.
    Verder aan het waterpoloën, zal paps leuk vinden.
    Nou ga de kwasten pakken.
    Liefs mams

  • 20 September 2011 - 08:39

    Tom:

    Hoi,

    Ik lees ook af en toe mee. Leuk zo op de hoogte te blijven.

    Wel vreemd dat rechtsboven bij je verhaaltjes steeds een kaartje van Canada staat (ergens in de buurt van Toronto).

    Veel leerplezier daar.

  • 20 September 2011 - 10:28

    Noëmi Claes:

    Heey tom,

    Leuk dat je ook meeleest. Ik vond dat kaartje ook al vreemd, maar er is nogal wat reclame op deze site dus dacht dat het misschien dat was... Maar blijkbaar niet want ik heb het kunnen veranderen... Nu zie je weer dat ik in Glasgow ben!

    Groetjes Noëmi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noëmi

Actief sinds 29 Mei 2011
Verslag gelezen: 552
Totaal aantal bezoekers 16410

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 30 Mei 2012

Scotland

Landen bezocht: